vrijdag 6 juni 2014

LE PETIT CHAPERON ROUGE

Mijn hele leven heb ik al een fascinatie voor Roodkapje. Ik verzamel vintage sprookjesboeken waarin de oude illustraties mij altijd verwonderen. Voor mij persoonlijk staat Roodkapje voor kwetsbaarheid, heel herkenbaar voor mij. Ongeveer een jaar geleden kwam ik het werk van tattoo kunstenaar Toko Lören voor het eerst tegen. Zijn bijzondere stijl zou ik omschrijven als grafisch en onwerkelijk mysterieus. Iets wat mij zeer aanspreekt en ik begon hem dan ook te volgen. Lören werkt veel vanuit zijn thuisbasis in Thonon les Bains maar reist de hele wereld over. Ik wist dus dat ik er wat voor over moest hebben als ik een tattoo van hem wilde hebben. Dat het thema Roodkapje zou zijn stond voor mij  vast, de uitwerking heb ik aan de kunstenaar overgelaten. 4 Juni was het dan eindelijk zo ver. 's Morgens in het vliegtuig gestapt en naar Geneve gevlogen. Daarvandaan was het nog een uur met de huurauto wat allemaal prima verliep. In een oud pandje zit de tattoo shop waar hij werkt als hij in Thonon les Bains is. De shop zelf was een compleet curiositeitenkabinet, gevuld met de vreemdste verzamelingen. Voor mij alweer een teken dat ik de juiste keuze had gemaakt aangezien ik zelf ook nogal van de vreemde curiosa ben ;) Om een lang verhaal kort te maken, na een zes uur durende tattoo sessie had ik voorgoed op mijn arm wat ik al zo lang wilde. Een tattoo als een sprookje van mijn favoriete tattoo kunstenaar. Op de foto is mijn arm nog wat gezwollen maar met een dag of 10 moet het allemaal weer in orde zijn. 
4 juni 2014

Seems I've been running
All my live
All my live
All my live
Like watercolors in the rain.....









                   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten