zondag 11 maart 2012

Eclectisch rariteitenkabinet(je)



In ieder huis is wel ergens plaats voor een rariteitenkabinet(je). Het zal wel komen omdat ik klein behuisd ben maar ik hou dus van stapelen. Op een oud Chinees tafeltje heb ik een kastje geplaatst (volgens de handelaar afkomstig uit Makkum). Bovenop het kastje staat weer een pendule klok als de kuif van de kast;-) Gek genoeg geeft dit eclectische geheel een voor mij prettig ogend beeld. Een heerlijk kastje voor alle op rommelmarkten gevonden snuisterijen en rariteiten in te bewaren. Ook het oude fototoestel van mijn ouders heeft hier een ereplaats. De binnenkant van het kastje is beplakt met gedecoreerd felroze plastic en doet heerlijk nostalgisch aan. Hoewel ik in eerste instantie het idee had om alles in 1 kleur te verven met een antiek finish heeft de tijd zijn werk voor me gedaan. Je hoeft niet alle oude meubeltjes opnieuw te schilderen, soms moet je het gewoon laten zoals het is en zie je opeens dat het goed is als het is en krijgt het vanzelf de plek die het verdient.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten