zaterdag 6 april 2013

Bloedsinaasappelen, als kind intrigeerde die naam mij al.

Ik zag ze liggen bij mijn hofleverancier en dacht, daar ga ik iets mee doen. Ook een mooie kans om mijn Italiaanse vintage citruspers uit de seventies eens te gebruiken. Ik moet zeggen, het is de Ferrari onder de citruspersen, niet alleen qua kleur en afkomst, hij doet het gewoon super. Van het sap heb ik een lekkere siroop gekookt, die komt straks nog wel van pas.

Bloedsinaasappelcake's ga ik dus maken, leuk om te doen en niet moeilijk. Hiervoor heb je nodig:

Bloedsinaasappelen
Cakemeel
boter
eieren
melk
bruine basterdsuiker

Cakemeel mengen met boter, melk en eieren, dit gaat het beste op kamertemperatuur.
Ik gebruik een muffinvorm maar papieren vormpjes werkt ook.

Schep een beetje bruine basterdsuiker op de bodem van het muffinblik.
Leg daar een plakje bloedsinaasappel op, schil er af snijden.
Schep met een ijsschep, zo krijg je telkens dezelfde hoeveelheid, het cakebeslag hier bovenop.
Bak in de oven tot ze goudbruin zijn.

Haal ze voorzichtig uit de bakvorm en laat ze op een rekje afkoelen.
Giet terwijl ze nog warm zijn de siroop erover, dit trekt lekker in de cake's.

Je kunt ze zo eten of warm met een bolletje ijs, ook heerlijk bij een high tea of als dessert.

Enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten