vrijdag 19 april 2013

Vossenmarkt, Vlooienmarkt van de Marollen

Op deze bekende markt vond ik haar, dit mij onbekende meisje. Tussen bergen hopeloze rommel vond ik deze schat,die na een beetje afdingen voor 25 euro mee naar Nederland ging. Zo n prachtige, ingekleurde foto, gemaakt rond 1910, is voor mij onweerstaanbaar. De antieke art nouveau lijst gaf mij een indicatie van de tijd waarin dit onbekende meisje heeft geposeerd voor de fotograaf. Ongetwijfeld gebeurde dit in opdracht van de trotse ouders. Op de foto gaan was in die tijd een hoop gedoe en vereiste een hoop geduld. Wat zou ze gedacht hebben, dit schattige meisje met haar lakschoenen en zondagse jurkje. Ze zou nu meer dan honderd jaar oud zijn dus we kunnen het niet meer vragen. Over een week ga ik een weekend naar Frankrijk, een grote markt in Amiens die 's morgens om 5 uur begint. Gelukkig heb ik al maanden geleden een hotel geboekt want het is een bekende markt die 2 keer per jaar plaatsvindt. Je moet er dus op tijd bij zijn maar het is zeer de moeite waard. Ik verheug me dan ook nu al op de vintage  schatten die ik hoop te vinden ;)

Kijk hier voor meer informatie over deze brocantemarktinAmiens.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten